Boken presenterer et teoretisk grunnlag for å analysere fjernsynets tekster innenfor en kommersialisert mediekultur og for å analysere små barns respons på dem. Deretter testes teorien på en nærstudie av hvordan norske førskolebarn oppfattet 1990-årenes store barne-TVsatsing, Sesam stasjon. Barna uttaler seg om sammenheng, metaforer og programmenes virkelighetsstatus. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Boken presenterer et teoretisk grunnlag for å analysere fjernsynets tekster innenfor en kommersialisert mediekultur og for å analysere små barns respons på dem. Deretter testes teorien på en nærstudie av hvordan norske førskolebarn oppfattet 1990-årenes store barne-TVsatsing, Sesam stasjon. Barna uttaler seg om sammenheng, metaforer og programmenes virkelighetsstatus. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251838351
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
580 gr
Høyde
170 mm
Bredde
240 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
280