Vårt forbruksmønster er endret i det seneste tiåret og vi leter etter nye veier for å lære, bli underholdt og nyte livet. I dag snakker vi om opplevelser, opplevelsesøkonomi og opplevelsesindustri. Opplevelser handler om å få kunden engasjert og om at følelser er viktige ved kjøp og forbruk. Boken bidrar til å øke forståelsen av hva en opplevelse er og hva som påvirker kundene. Ved hjelp av teorier, modeller og praktiske eksempler, får leseren kunnskap om hvordan bedrifter kan arbeide strategisk med opplevelser og markedsføring. Leseren vil kjenne seg igjen i bokens mange eksempler og kan tilpasse forfatterens ideer, metoder og modeller til sin egen situasjon. Å skape opplevelser er skrevet for deg som er bedriftsleder, markedsfører eller student innenfor markedsføring, tjenesteyting eller reiselivsfag. Den ble valgt til årets markedsføringsbok da den kom ut i Sverige. Lena Mossberg er professor i opplevelsesøkonomi ved Handelshøyskolen BI. Hun har tidligere arbeidet ved Handelshögskolan i Göteborg og som gjesteprofessor ved Institutionen för restaurang och måltidskunnskap i Grythyttan, Örebro universitet.
Les mer
I det seneste tiåret er vårt forbruksmønster endret. Vi leter etter nye veier for å lære, bli underholdt og nyte livet. I dag snakker vi om opplevelser, opplevelsesøkonomi og opplevelsesindustri. Det handler om å få kunden engasjert og om at følelser er viktige ved kjøp og forbruk. Denne boken bidrar til å øke forståelsen av hva en opplevelse er og hva som påvirker kundene. Leseren får kunnskap om hvordan bedrifter kan arbeide strategisk med opplevelser og markedsføring ved hjelp av teorier, modeller og praktiske eksempler. Boken egner seg for bedriftsledere, markedsførere eller studenter innenfor markedsføring, tjenesteyting eller reiselivsfag. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245005264
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
319 gr
Høyde
215 mm
Bredde
155 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
207

Forfatter
Oversetter