Alliansebygging har blitt den viktigste strategien for å oppnå økonomisk vekst, tilgang til nye markeder og kompetanse. Aldri før har bedrifter inngått flere strategiske allianser. Globalisering kombinert med teknologiske drivkrefter er viktige faktorer bak denne veksten. På den annen side viser det seg at de færreste allianser lykkes. Forskning tyder på at både bedriftseiere, ansatte og samfunnet taper på de fleste allianser. Denne boka gir elementær innføring i alliansebygging for moderne ledere og for studenter. Boka belyser følgende sekvenser frem mot alliansebygging: - Behov for alliansebygging - Valg av samarbeidspartnere - Forhandlinger - Implementering og ledelse av allianser Arne Nygaard er professor på Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.
Les mer
Boka gir en elementær innføring i alliansebygging for moderne ledere og for studenter. Den belyser følgende sekvenser frem mot alliansebygging: Behov for alliansebygging, Valg av samarbeidspartnere, Forhandlinger, og Implementering og ledelse av allianser. Har register og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245004984
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
187 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
112

Forfatter