Denne boken gir en praksisnær, erfarings- og forskningsbasert framstilling av allmennfaget musikk i grunnskolen. Nye læreplaner, ny teknologi, nye aktører og framveksten av et flerkulturelt samfunn, fører til nye muligheter også for musikkundervisningen. Kapitlene i denne boka dekker et vidt spekter av temaer, formidlet gjennom eksempler, oppgaver og intervjuer som er relevante for musikklærerens arbeid. Forfatterne representerer ulike musikksyn og tradisjoner, og understreker nødvendigheten av å reflektere over egen praksis. Koblingen mellom teori og praksis, refleksjon og eksempler vil gi næring til god undervisningspraksis. Boken består av tre deler: Første del har fokus på musikkopplevelse, estetikk og læring, læreplan, vurdering og mangfold. I den andre delen drøfter forfatterne hvordan ulike sjangre som folkemusikk, jazz, klassisk, pop og rock kan jobbes med i musikkundervisningen. Bokens siste del er viet praktisk arbeid med sang, spill, dans, lytting, komponering og IKT. Omtale av Allmenn musikkundervisning i Bedre Skole finner du her Omtale av Allmenn musikkundervisning i Musikk-Kultur finner du her
Les mer
Boka gir en praksisnær, erfarings- og forskingsbasert fremstilling av allmennfaget musikk i grunnskolen. Boka tar for seg musikkopplevelse, estetikk, læring og vurdering, drøfter hvordan ulike sjangre som folkemusikk, jazz, klassisk, pop og rock kan jobbes med i musikkundervisningen, og tar for seg praktisk arbeid med sang, dans, lytting, komponering og IKT. Bokas målgruppe er musikkstudenter og musikklærere i skole og kulturskole.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205400146
Publisert
2010-03-23
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
578 gr
Høyde
241 mm
Bredde
167 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
302