Antologi om hvordan norsk som andrespråk fungerer i praksis i Norge i dag i grunnskolen, i videregående skole, for voksne med god og med svak skolebakgrunn, om forholdet til fagspråk, og hvordan språkferdighet kan måles. Bokas forfattere er praktiserende lærere, andre er forskere, og andre har administrative stillinger og/eller annen profesjonell tilknytning til fagfeltet. Utgitt i forbindelse med fjernstudiet PRISME, Norsk som andrespråk.
Les mer
Boken handler om undervisning i norsk for språklige minoriteter i Norge, og har to hovedformål. Den skal gi innsikt i moderne språkdidaktikk og forbindelse den har med språkteori, læringsteori og språklæringsteori. Den skal også vise mangfoldet i undervisningen i norsk som andrespråk, og dermed utfordringene lærere står overfor, både med hensyn til målgruppe, institusjonelle rammer og mål og metoder for undervisningen. Har litteraturlister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788241711060
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Serie
Vekt
556 gr
Høyde
242 mm
Bredde
167 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
293