Beskriver viktigheten av ros, regler og anerkjennelse i et læringsmiljø. Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Forfatteren tilbakeviser i dette hefte - med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen - at lærere og andre voksne kan rose barn for mye, men han understreker hvor viktig det er at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Det beskrives også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Denne tittelen selges kun enkeltvis.
Les mer
Heftet har ros, regler og anerkjennelse i klasserommet som tema. Forfatteren beskriver temaets faglige grunnlag og viser hvordan lærere bør anvende sin positive tilbakemelding i sin pedagogiske praksis. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205423121
Publisert
2012-02-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
138 gr
Høyde
201 mm
Bredde
197 mm
Dybde
5 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
46

Forfatter