Nå kommer robotene for fullt inn i journalistikken. Referatene fra den norske eliteserien i fotball produseres av en robot. Dekningen av resultatutviklingen for børsnoterte selskaper i USA leveres av en robot. På nettet kan robotgenerert innhold i næringsliv, sosiale medier og reklame telles i milliarder. Blir journalistene overflødige som følge av kunstig intelligent programvare? Eller vil mer bruk av smart automatisering vise vei for hvordan menneske og maskin sammen kan utvikle et fag og en samfunnsoppgave i en spennende fremtid? I Autostory tar forfatterne opp disse og en rekke andre spørsmål om robotisering av journalistikken og inntoget av flere programmerere og ingeniører i redaksjonene. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
«Selv om essayet peker mot noe forskning på feltet, kunne det vært dratt flere veksler på teorier om teknologisk utvikling. Forfatternes ståsted og bakgrunn er bransjenær, på godt og vondt. Mest godt, når alt kommer til alt.»
Les mer

Produktdetaljer

Publisert
2019-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok