Boka inneholder både klassiske og nyskapende tanker som er viktig å kjenne til for studenter i lærerutdanningen og for studenter som utdanner seg for yrker som har med barn og ungdom å gjøre. Boken er tredelt og omhandler sentrale faktorer som kan tenkes å innvirke på det enkelte barns læringsmiljø. Fra å belyse ulike forhold ved enkelteleven som kan fremme eller hemme en naturlig læringsprosess, utvides drøftingen til en problematisering av dynamikken som oppstår med barnet i samspill med familie, skole og nærmiljø, for så å avslutte med en analyse av det å vokse opp i et flerkulturelt samfunn. Har litteraturliste og register.
Les mer
Boka inneholder både klassiske og nyskapende tanker som er viktig å kjenne til for studenter i lærerutdanningen og for studenter som utdanner seg for yrker som har med barn og ungdom å gjøre. Boken er tredelt og omhandler sentrale faktorer som kan tenkes å innvirke på det enkelte barns læringsmiljø. Fra å belyse ulike forhold ved enkelteleven som kan fremme eller hemme en naturlig læringsprosess, utvides drøftingen til en problematisering av dynamikken som oppstår med barnet i samspill med familie, skole og nærmiljø, for så å avslutte med en analyse av det å vokse opp i et flerkulturelt samfunn. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276342475
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
522

Redaktør