Forfatteren gir oss en grundig innføring i, og diskuterer, ulike teorier og forskning om barns læring. Boka poengterer at barn lærer uansett, hver dag, hver uke, om de går i barnehage eller ikke, og uansett hva de voksne gjør eller ikke gjør. Men HVA de lærer i barnehagen vil være avhengig av hva barnehagelærerne og det øvrige personalet gjør, og hvilken kunnskap de har om hvordan barn lærer. Boka inneholder ulike forståelser av læring. Den presenterer både tradisjonelle læringsteorier og nyere læringsteorier, forståelser og forskning. Forfatteren ser på omsorg, lek og læring, sosial og kulturell kompetanse. I tillegg formidler boka nye perspektiver på didaktisk arbeid i barnehagen. Boka er skrevet for barnehagelærerutdanningen og alle de som jobber i barnehagen. Jon Olaf Berg er høgskolelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning/DMMH i Trondheim.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215020518
Publisert
2020
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet

Forfatter