«Barns språkutvikling» er en grundig innføringsbok som viser hvordan barn gradvis tilegner seg språket gjennom dialog, fortelling og lek. Autentiske eksempler gjør stoffet levende og praksisnært. Gode språklige ferdigheter i barnehagealder er avgjørende både for senere læring og sosial mestring. For å kunne gi barna best mulige forutsetninger for å utvikle språket sitt, må lærere i barnehager og småskole ha gode kunnskaper om språkutviklingen og hva som fremmer den best. Høigård gir en grundig innføring i hvordan barn gradvis tilegner seg de mange delaspektene ved språk og språkbruk gjennom dialog, fortelling og lek. Boka viser stadiene i den tidlige skrivingen og lesingen, og den gir råd og veiledning om hvordan voksne best kan støtte og stimulere utviklingen både i barnehagen og i skolen. Boka er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanning og grunnskoleutdanning. Den er også aktuell som etterutdanning for alle som har et særlig ansvar for den muntlige og skriftlige språkutviklingen til barn fra fødselen til de første årene i skolen. Tredje utgave er oppdatert i forhold til ny forskning på området. Forfatteren tar høyde for tverrfagligheten innenfor kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk. «Dette var allerede før revideringen en svært god bok, og revideringen har gjort den enda bedre.» Henriette Jæger, Norsklæreren
Les mer
1. utgave Oslo : Tano Achehoug 1999

Produktdetaljer

ISBN
9788215020624
Publisert
2013-09-23
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
816 gr
Høyde
226 mm
Bredde
217 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
354

Forfatter