Forfatteren viser hvordan barns uformelle språk og matematiske innsikt gir bakgrunn for å lære matematikk, og hvordan man får innsikt i barns tallbegrepsutvikling og algoritmelæring. Gjennom språklig mangfold der barn snakker, leker, tegner og skriver matematikk, blir matematikk et kreativt samarbeidsfag for lærere og elever. Teksten er bygget opp ved hjelp av eksempler fra praksis. Den didaktiske teorien som utvikles, er knyttet opp mot Vygotskys språkteoretiske tenkning. Boken er en bearbeidelse og utvidelse av tidligere utgave. Har litteraturliste.
Les mer
Forfatteren viser hvordan barns uformelle språk og matematiske innsikt gir bakgrunn for å lære matematikk, og hvordan man får innsikt i barns tallbegrepsutvikling og algoritmelæring. Gjennom språklig mangfold der barn snakker, leker, tegner og skriver matematikk, blir matematikk et kreativt samarbeidsfag for lærere og elever. Teksten er bygget opp ved hjelp av eksempler fra praksis. Den didaktiske teorien som utvikles, er knyttet opp mot Vygotskys språkteoretiske tenkning. Boken er en bearbeidelse og utvidelse av tidligere utgave. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788290898149
Publisert
2006
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Caspar forlag
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
213

Illustratør