Boka brukes ved de fleste lærerhøgskoler i Norge og Sverige. Den vektlegger læring gjennom språket. Det gis en rekke eksempler på hvordan lærerne kan oppdage barns matematiske språkbruk og utvikle denne videre. Fremstillingen som bygger på språkteori vektlegger at barna skal få sjøltillit ved at læreren synliggjør deres kunnskaper. Teorien bygger videre på at matematikkvansker i skolen ofte skyldes en konflikt mellom elevenes matematiske uttrykksmåter og skolens fremstillingsmåte. Det er altså ikke slik at matematikkvansker alltid skyldes mangelfulle begreper hos barna.
Les mer
Boka brukes ved de fleste lærerhøgskoler i Norge og Sverige. Den vektlegger læring gjennom språket. Det gis en rekke eksempler på hvordan lærerne kan oppdage barns matematiske språkbruk og utvikle denne videre. Fremstillingen som bygger på språkteori vektlegger at barna skal få sjøltillit ved at læreren synliggjør deres kunnskaper. Teorien bygger videre på at matematikkvansker i skolen ofte skyldes en konflikt mellom elevenes matematiske uttrykksmåter og skolens fremstillingsmåte. Det er altså ikke slik at matematikkvansker alltid skyldes mangelfulle begreper hos barna.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788290898477
Publisert
2008-10-15
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Caspar forlag
Vekt
732 gr
Høyde
247 mm
Bredde
177 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
213

Illustratør