Denne boka gir en god innføring i sentrale utfordringer for ledere i offentlig sektor. Et grunnleggende prinsipp i velferdsstaten er at alle har lik rett til offentlige tjenester. For å få til dette i et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert - ledere og medarbeidere må både kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle, og gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering. Gjennom praktiske eksempler viser boken hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert, både i fysiske møter med brukerne og digitalt. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205560437
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok

Forfatter