Denne boka gir en god innføring i sentrale utfordringer for ledere i
offentlig sektor. Et grunnleggende prinsipp i velferdsstaten er at
alle har lik rett til offentlige tjenester. For å få til dette i et
komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må
offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert - ledere
og medarbeidere må både kjenne til brukernes behov og involvere dem
i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig
sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering
innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på
lederes rolle, og gir en god innføring i sentrale problemstillinger
rundt brukerorientering. Gjennom praktiske eksempler viser boken
hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert, både i fysiske
møter med brukerne og digitalt. Boken tar også opp dilemmaer som kan
oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter
skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205560437
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter