Boka viser hvordan ledere i offentlig sektor kan skape bedre tjenester i samarbeid med brukerne, og har særlig vekt på digitalisering. Den egner seg for ledere og som pensum på studier i blant annet ledelse, helse- og sosialfag og organisasjon og administrasjon. I et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert. Det vil si at ledere og medarbeidere både må kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle. Boken gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering, med særlig vekt på digitalisering, og viser gjennom praktiske eksempler hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.
Les mer
1. utgave 2013

Produktdetaljer

ISBN
9788205560420
Publisert
2022
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
412 gr
Høyde
240 mm
Bredde
165 mm
Tykkelse
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
215