Boka gir en innføring i pedagogisk arbeid i flerkulturelle grupper i skolen. Den handler om hvordan lærerne kan ivareta et språklig og kulturelt mangfold, og beskriver hvordan det flerkulturelle perspektivet blir en selvfølgelig del av lærernes pedagogiske og didaktiske arbeid. Forfatterne tar også opp den tospråklige opplæringen og utviklingen av tospråklige ferdigheter, samt tiltak som spesielt ivaretar minoritetsspråklige elever. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i PPT. Med litteraturliste og register.
Les mer
Boka gir en innføring i pedagogisk arbeid i flerkulturelle grupper i skolen. Den handler om hvordan lærerne kan ivareta et språklig og kulturelt mangfold, og beskriver hvordan det flerkulturelle perspektivet blir en selvfølgelig del av lærernes pedagogiske og didaktiske arbeid. Forfatterne tar også opp den tospråklige opplæringen og utviklingen av tospråklige ferdigheter, samt tiltak som spesielt ivaretar minoritetsspråklige elever. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i PPT. Med litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215005072
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
610 gr
Høyde
170 mm
Bredde
240 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
318

Forfatter