Den nye økonomien Kapittel 1 i Den nye økonomien begynner med en beskrivelse av de endringene som førte med den nye teknologien på slutten av 1800 tallet. For litt over 100 år siden var det telefonen og elektrisitetsnettet som forandret økonomien. I dag er det Internett. Poenget er at omstendighetene i en tidsepoke kan være unike, mens de underliggende økonomiske prinsippene som beskriver handel med varer og tjenester i en markedsøkonomi er de samme. Shapiro og Varian går langt i å beskrive hvordan man skal markedsføre og distribuere varer og tjenester i den nye internett-økonomien. De bruker eksempler fra flyselskaper, underholdning, software og kommunikasjon. Forfatterne dekker emner som prising, intellektuell kapital, produktdifferensiering, lock-in, kompatibilitet og standarder. Et nytt sett av økonomiske prinsipper for den nye økonomien er ikke nødvendig. Det man behøver for å lykkes er innsikten til å anvende eksisterende teorier på nye problemområder. De fundamentale kreftene er fortsatt de samme. De økonomiske lovene har ikke endret seg - Internett er bare en ny teknologi. Ønsker du bedre kjennskap til hva som kreves for å lykkes i den nye økonomien? Les boken som er oversatt fra Harvard Business School Press.
Les mer
Boka beskriver endringene som førte med den nye teknologien på slutten av 1800-tallet. For litt over 100 år siden var det telefonen og elektrisitetsnettet som forandret økonomien. I dag er det internett. Forfatterne beskriver også hvordan man skal markedsføre og distribuere varer og tjenester i den nye internett-økonomien. Forfatterne dekker emner som prising, intellektuell kapital, produktdifferensiering, lockin, kompatibilitet og standarder.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271460631
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Hegnar media
Vekt
550 gr
Høyde
150 mm
Bredde
215 mm
Dybde
25 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
317