I «Den personlige samtalen» beskriver forfatterne de generelle forutsetningene for gode profesjonelle og personlige samtaler. De peker på at den enkeltes yrkeserfaring og personlige egenskaper spiller en viktig rolle i kommunikasjon med andre mennesker. I dag kreves det evne til god kommunikasjon på de fleste yrkesområder, ikke minst innenfor helsevesenet, skolen og sosialtjenesten. I boken behandler forfatterne kontaktens og språkets betydning, kunsten å lytte og evnen til å akseptere og respektere den man samtaler med. Rådgivning, veiledning, spørreteknikker og viktigheten av å være tydelig i formidling av sitt budskap er emner som tas opp. Boken er nyttig og viktig for mange yrkesgrupper som møter mennesker i sitt daglige arbeid. Boken er oversatt fra dansk, og er også utgitt i Sverige.
Les mer
Forfatterne beskriver de generelle forutsetningene for gode profesjonelle og personlige samtaler. De peker på at den enkeltes yrkeserfaring og personlige egenskaper spiller en viktig rolle i kommunikasjon med andre mennesker. I dag kreves det evne til god kommunikasjon på de fleste yrkesområder, ikke minst innenfor helsevesenet, skolen og sosialtjenesten. Boka tar for seg kontaktens og språkets betydning, kunsten å lytte og evnen til å akseptere og respektere den man samtaler med. Rådgivning, veiledning, spørreteknikker og viktigheten av å være tydelig i formidling av sitt budskap er emner som tas opp.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276344141
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Vekt
230 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
6 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
101

Oversetter