Hvordan skal du få noe nytt - en idé, et nytt samarbeid eller et nytt produkt - til å bli til noe interessant og relevant for andre? Hvordan finner prosjekter, produkter og virksomheter sin form? Design og innovasjon er noe som må utvikles - med og for andre. Hvordan jobbe godt og effektivt tverrfaglig, med ledere, ingeniører, håndverkere, kunstnere, markedsfolk, faktiske brukere eller andre fagfolk som er involvert i prosessen? Denne boka gir deg en rekke nyttige innganger til kreative prosjekter: - hjelp til å foreta gode valg underveis - støtte til å tenke og tilrettelegge for tverrfaglig samarbeid - teorier som øker forståelsen av design- og innovasjonsprosesser - tips til få frem mangfold og nytenking - hjelp til å holde fokus underveis - metoder for å nå målet - innsikt i hvordan gode ideer kan bli til noe funksjonelt, lønnsomt, meningsfullt, uttrykksfullt og bærekraftig. «Design i praksis» vil være nyttig både for studenter på feltet og for profesjonelle utøvere.
Les mer
Boken gir en innføring i arbeidsmåter og innganger til samarbeid og ledelse for design, innovasjon og kreative prosesser. Den gir også praktiske tips, verktøy og metoder. Boken er skrevet for studenter innen området og for prosjektledere, designledere og innovatører. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215017457
Publisert
2010-09-20
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
558 gr
Høyde
241 mm
Bredde
172 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
260