Læring og kunnskapsutvikling i grunnskolen bygger på et språklig grunnlag elever leser og skriver for å lære, både når de jobber individuelt og i grupper. Muntlig, men også skriftlig språk, blir dermed de verktøyene som er forutsetningen for all undervisning. Boken tar blant annet opp emner som tale og samtale, flerspråklig utvikling, lesing, sjangerskriving, tekstanalyse, møte med læreboktekster, datamaskinen som verktøy for lesing og skriving samt lese- og skrivevansker. Louise Bjar har erfaring som høyskolelektor og er forlagsredaktør i det svenske forlaget Studentlitteratur med ansvar for allmennlærerutgivelse
Les mer
Boken gir et bredt spekter av tekster som behandler språk, utvikling, og læring med utgangspunkt i ny forskning. Den trekker frem ulike perspektiver på tale- og skriftspråk, flerspråklig utvikling samt elevers møte med både lesetekster og selvskrevne tekster. Boken passer for studenter ved logoped-, psykologi- og legeutdanning som har fokus på språkutvikling i skolealder. Men også andre som har interesse for språket barn møter i skolen. Har litteratur- og saksregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245006155
Publisert
2008
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Vigmostad & Bjørke AS
Serie
LNUs skriftserie
Vekt
642 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
336

Redaktør
Oversetter