Boken bringer i fokus hvordan relasjonene i skolen -- forholdet mellom lærere og elever --skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. I en tid preget av spørsmål om nye relasjoner mellom voksne og barn, mellom læringssubjekt og læringsobjekt, mellom etablert sannhet og usikkerhet, og der voksenkontakt og tid er et begrenset gode, må lærernes rolle legges i støpeskjeen og nytenkes. Nærvær handler om tydelighet og synlighet, oppmerksomhet, sanselighet og kommunikasjon. Om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Om læreren som medarbeider overfor kollegaer, foreldre og lokalsamfunn. Men også om læreren som forbilde og omsorgsperson. Boken henvender seg til lærerstudenter og alle som arbeider i skolen, samt til alle som er i kontakt med skolen, enten som eksperter eller som foresatte.
Les mer
Boka ser på hvordan forholdet mellom lærere og elever skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. Forfatteren sier at pedagogisk nærvær handler om tydelighet, synlighet, oppmerksomhet, sanselighet, kommunikasjon, om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere og andre som arbeider i skolen. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788279351283
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Abstrakt
Vekt
550 gr
Høyde
228 mm
Bredde
168 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
318

Forfatter