Hva er det riktig å rette barn og unges oppmerksomhet mot, og på hvilken måte skal det gjøres? I denne artikkelen fokuseres det på forholdet mellom tradisjon og fornyelse, og på hvordan dette framstår i barnehagens rammeplan og skolens læreplan. Artikkelen har en omfattende innføring i dannelsesbegrepet knyttet til fire dimensjoner: 1. Egen virksomhet 2. Likeverdig dialog 3. Forpliktende perspektiver 4. Handling Forfatterne reflekterer over menneskesyn, samfunnssyn, målutforming, planlegging, læreplankonstruksjon, danning og utdanning. Didaktikk og dannelse inngår i serien Lærerbiblioteket og finnes også i boka Pedagogikk - mangfold og muligheter.
Les mer
Heftet drøfter hva det er viktig å rette barn og unges oppmerksomhet mot, både når det gjelder innhold og arbeidsmåter. Det fokuserer på forholdet mellom tradisjon og fornyelse, og ser på hvordan dette framstår i barnehagens rammeplan og skolens læreplan. Boka gir også ei innføring i dannelsesbegrepet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788204102522
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Damm
Vekt
105 gr
Høyde
240 mm
Bredde
168 mm
Dybde
3 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
45