Boka er forskningsbasert, og forfatterne er opptatt av å vise hvordan innsikt om læring og didaktikk kan bli praktisk anvendbar i skolen. De viser hvordan lærere kan utforme en praksis i tråd med prioriteringer i læreplaner og nyere kunnskap om pedagogisk virksomhet. På denne måten blir boka et redskap for å utvikle seg som lærer i dagens skole.
Les mer
Boken klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne gir en sammenfattet drøfting av hvordan læring skjer, før de går inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformen på 90-tallet og trekker frem oppgaver og utfordringer læreren møter i dagens skole. Har litteraturliste.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2007. Sidetall hentet fra trykt utgave

Produktdetaljer

Publisert
2013-05-07
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok