Hvorfor blir noen lærere elsket av elever og sett på som drømmelærere? Elever ønsker å bli sett og forstått av lærere som liker dem. Alle elever ønsker å lære, men det må oppleves som relevant for livene deres. Gjennom personlig læring kan lærere i dagens skole knytte læring til hver enkelt elevs interesser. Hvilke egenskaper og karakteristikker er viktige for å lykkes i klasserommet? Gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler gir denne boken inspirasjon til hvordan du kan utvikle deg som drømmelærer og motivere den enkelte elev. Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanning, lærere og andre som jobber med tilrettelegging for elevers læring i skolen. Dag Johannes Sunde jobber som spesialrådgiver i Oslo rådhus i Byrådsavdeling for oppvekst og kunnskap. Han har tidligere jobbet som seniorrådgiver i Utdanningsdirektoratet med vurdering og læreplanutvikling, og har de seneste årene jobbet med Fagfornyelsen av Kunnskapsløftet. Sunde er musikkviter og har jobbet som lærer i ungdomsskolen. I 2017 gav han ut boken «Fra læreplan til klasserom. Kreativt arbeid med kompetanse og vurdering for læring i fag». «[D]en fortjener å bli lest, ikke bare av lærerstudenter, også for lærere med mange å i skolen vil bli inspirert av Drømmelæreren.» Jan Oscar Bodøgaard, Bedre skole 2-20.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215035000
Publisert
2019-10-31
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
319 gr
Høyde
241 mm
Bredde
169 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
143

Illustratør