Nyere pedagogisk og psykologisk forskning har gitt oss et mer nyansert bilde av hva dysleksi er. Avansert medisinsk teknologi gir mulighet for å kartlegge hjernen, og forskning har gitt mer kunnskap om forholdet mellom arv og dysleksi. Dysleksi -Fra teori til praksis, formidler de siste års utvikling innenfor dysleksiforskningen og presenterer resultater fra norsk og internasjonal forskning om årsaksforklaringer på dysleksi og hvilke pedagogiske tiltak som viser seg å gi best effekt. Boken beskriver også hvordan den godt utprøvde Logos-testen kan benyttes i diagnostiseringsarbeidet, og presenterer testens mange forslag til pedagogiske tiltak i undervisningen av elever med dysleksi. I tillegg gir denne utgaven innsikt i og informasjon om dysleksi blant minoritetsspråklige elever og voksne. Dysleksi -Fra teori til praksis kom første gang ut i 1991 og er siden oversatt til svensk og engelsk. Denne 5. utgaven har gjennomgått en omfattende revisjon, men har beholdt samme struktur og kapittelinndeling som tidligere utgaver.
Les mer
Boken går inn i problematikken rundt lese- og skrivevansker, og tar opp en rekke spørsmål og drøfter disse i lys av nyere forskning. Den gir en innføring i hvordan man går frem ved diagnostisering av dysleksi og har forslag til pedagogiske tiltak. Boka beskriver også hvordan Logos-testen kan benyttes i diagnostiseringsarbeidet, samt informasjon om dysleksi blant minoritetsspråklige elever og voksne. Har ordforklaringer, referanseliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205422667
Publisert
2012
Utgave
5. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
686 gr
Høyde
240 mm
Bredde
167 mm
Tykkelse
25 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
367