Å lese litteratur er en sosial hendelse og alltid preget av en eller annen form for dialog. Hva er egentlig litterære samtaler, og hva slags form kan de få? Hvilken glede og nytte kan vi ha av litterære samtaler i klasserommet? Hvordan kan vi tilpasse litterære samtaler til ulike typer elever? Klasserommet gir oss en unik mulighet til å forfølge det sosiale og dialogiske. Elever liker å snakke sammen, og elever liker å snakke om det de har lest. Strukturerte og gjennomtenkte litterære samtaler som er grunnlagt på klare litteraturdidaktiske prinsipper, gir slike samtaler retning og mening. Samtidig er litterære samtaler fleksible og kan tilpasses ulike typer elever. Boken presenterer en rekke forskjellige samtaleformer som bør kunne passe for like mange forskjellige elever. Gjennom de litterære samtalene får elever av alle kategorier mulighet til å utvikle sin spesifikke litterære kompetanse og faglighet.
Les mer
Boka presenterer forskjellige samtaleformer tilpasset ulike kategorier av elever. Gjennom de litterære samtalene får de mulighet til å utvikle sin spesifikke litterære kompetanse. Har register, begrepsforklaringer og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205423855
Publisert
2012-03-27
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
566 gr
Høyde
240 mm
Bredde
166 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
303

Forfatter