Elever trenger anerkjennende og motiverende lærere, som er opptatt av å utvikle en positiv relasjon til hver enkelt elev. Dette gjelder i særlig grad elever som har en uheldig læringsatferd. Alt en elev sier eller gjør i en læringssituasjon, derfineres som læringsatferd og noen elever har en læringsatferd som ikke fremmer læring. I denne elevgruppa finnes det elever som er i læringsvanskeligheter. I boka drøftes ulike perspektiver på læringsatferd. Konsekvensene av hvordan lærere oppfatter elevenes læringsatferd blir også belyst. I tillegg redegjør boka for hva som kreves av en lærer som ønsker å oppnå en positiv relasjon til elevene og bidra til at de utnytter læringspotensialet sitt.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205542600
Publisert
2021-01-26
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Høyde
199 mm
Bredde
197 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
82

Forfatter