Grunntanken i boken er at den politiske ideen om å utvikle en inkluderende skole med tilpasset opplæring for alle må betraktes som en lederstjerne vi aldri kan nå, men som vi må strekke oss etter. En konsekvens av dette er at lærere, ledere og rådgivere i skolen må bli innovatører. Forfatterne argumenterer for en profesjonell innovatør- og problemløserrolle, samtidig som de advarer mot byråkratisering av skolen og tendenser til å gjøre lærere og skoleledere til funksjonærer. Boken representerer et forsøk på å operasjonalisere tankegodset som ligger til grunn for ulike teoretiske tradisjoner. I boken utvikler forfatterne sin teori om hva som kan forbedre praksis. Lokalt utviklingsverktøy vil være det beste verktøyet for endring og læring både på individ-, klasse og skolenivå. Har referanser og register.
Les mer
Grunntanken i boken er at den politiske ideen om å utvikle en inkluderende skole med tilpasset opplæring for alle må betraktes som en lederstjerne vi aldri kan nå, men som vi må strekke oss etter. En konsekvens av dette er at lærere, ledere og rådgivere i skolen må bli innovatører. Forfatterne argumenterer for en profesjonell innovatør- og problemløserrolle, samtidig som de advarer mot byråkratisering av skolen og tendenser til å gjøre lærere og skoleledere til funksjonærer. Boken representerer et forsøk på å operasjonalisere tankegodset som ligger til grunn for ulike teoretiske tradisjoner. I boken utvikler forfatterne sin teori om hva som kan forbedre praksis. Lokalt utviklingsverktøy vil være det beste verktøyet for endring og læring både på individ-, klasse og skolenivå. Har referanser og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215002477
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
455 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
212