Denne boka er en lettlest, forskningsbasert introduksjon til sosiale medier. Den tar sikte på å gi deg svar på spørsmål som: - Hvorfor bruker folk sosiale medier? - Er vi oss selv i sosiale medier? - Kan vi ha privatliv i sosiale medier? - Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier? De sosiale mediene kommer med stadig ny funksjonalitet og redesigner ofte. Men at mennesker i 2015 og 2020 fortsatt har lyst til å holde kontakten med hverandre, bli kjent med hverandre, gi uttrykk for hvem de er - det er det liten tvil om. Teknologien endrer seg raskt, mennesker endrer seg mye langsommere. Derfor handler denne boka om folk, ikke om teknologi. Hvem bør lese boken? Boken passer for studenter innen felter som medievitenskap, journalistikk, markedsføring og kommunikasjonsstudier. Studenter som tar lærerutdanning og ansatte i skoleverket vil også ha stor nytte av boken. Eller rett og slett for deg som bruker sosiale medier selv og ønsker å forstå dem bedre. Sist, men ikke minst, vil de som har ansvar for bedriften eller institusjonens bruk av sosiale medier ha stort utbytte av å lese boken. Du vil få en god og solid forståelse av hvorfor og hvordan folk bruker sosiale medier, som gjør deg bedre rustet til å benytte mulighetene. Ida Aalen er utdannet medieviter og skrev masteroppgave om Facebook. Hun jobber som interaksjonsdesigner i Netlife Research og brukes hyppig som kilde av pressen, i saker om sosiale medier. ---------------------------------------------------------------------------- «[...] Aalen har gjort en god jobb med å oppsummere betydelige deler av forskningen på sosiale medier de siste årene. [...] den kan trygt anbefales som innføring til et stadig større og mer interessant forskningsfelt.» - Marika Lüders, Norsk medietidsskrift «Ida Aalen har, gjennom sin elegante og lett tilgjengelige presentasjon av vår kunnskap om de sosiale mediene, grundig avslørt hvor lite vi vet, og hvor mye som gjenstår å gjennomtenke og ikke minst diskutere.» - Sven Egil Omdal, Stavanger Aftenblad «...hva boka tilfører leseren: Reell innsikt i sosiale medier, aldeles uavhengig av hvilke kanaler som måtte være mest populære akkurat nå. Dette er ikke ei bok om Facebook, men ei bok om mennesker. ...dette er en av de beste bøkene om sosiale medier jeg har lest på norsk..» - Ingeborg Volans anmeldelse i Kommunikasjon «Den beste boka på det norske markedet om sosiale medier. Vi har endelig fått en ekspert på feltet som ikke samtidig er nyfrelst. Aalen er grundig, analytisk og hundre prosent forskningsbasert.» - Elin Ørjasæter, førstelektor på Markedshøyskolen, blogger og forfatter «Hun deler raust fra en bredde av empiriske og teoretiske arbeider om sosiale medier og klarer å vise hvordan sosiale medier flettes inn i samfunnet uten at det nødvendigvis forandrer alt. [...] Selv om Aalen er unødvendig ydmyk når hun skriver at referanselisten er det viktigste i hele hennes korte bok, er den både en maktdemonstrasjon og en nyttig kilde til spørsmål om sosiale medier for dem som vil gå dypere.» - Karl-Fredrik Tangens anmeldelse i Dagens Næringsliv «Ida Aalen has recently written a terrific little book [...]. It gives us an excellent overview of tons of social media research, and it is really helpful to get a good grasp of what we KNOW about social media, based on international (and Norwegian) academic publications.» - Bente Kalsnes, Universitetet i Oslo «[Ida Aalen] har skrive ein kort, men treffsikker introduksjon til floraen av internasjonal forsking om sosiale medium.» - Lars Nyre, Forskerforum «Idas korte bok om sosiale medier er etterlengtet. Den fyller et tomrom på pensumlisten i kurset mitt her på Handelshøyskolen BI. Takk!» - Cecilie Staude, fagansvarlig for kurset i sosiale medier på Handelshøyskolen BI
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245012866
Publisert
2012-11-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
292 gr
Høyde
215 mm
Bredde
140 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
180

Forfatter