Hva vet vi egentlig om kvaliteten i videregående utdanning, når den måles gjennom karakterer og grad av gjennomføring? Diskusjonen om kvalitet i skole og utdanning har blitt mer og mer aktuell de siste årene, både i politikken og i utdanningsfeltet. Alle er enige om at det er viktig å arbeide for god kvalitet, men hvordan kvalitet kan forstås, får i mindre grad plass i diskusjonen. Dette ønsker forfatterne av denne boken å bøte på. Boken springer ut fra et felles forskningsprosjekt med ulike delprosjekter. Formålet er å vise mangfoldet i skolen: de mange aktørene, oppgavene og de ulike forutsetningene elever og skoler har. Et viktig utgangspunkt for forskningsprosjektet har vært nasjonale skolekvalitetsmålinger i videregående utdanning og en diskusjon om hvilke indikatorer eller forhold som kan og bør inkluderes når skolekvalitet skal diskuteres. Målgruppe for boken er forskere innenfor pedagogikk og lærerutdanning. Boken er også relevant for studenter i pedagogikk og i lærerutdanning, for lærere, rådgivningstjenesten og skoleledere i videregående utdanning.
Les mer
Etterord på engelsk av Jón Torfi Jónasson

Produktdetaljer

ISBN
9788215031842
Publisert
2020
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
543 gr
Høyde
241 mm
Bredde
172 mm
Tykkelse
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
253