Denne boka gir en innføring i grunnleggende moralfilosofiske emner som pedagoger trenger for å handle etisk i sin hverdag i barnehage og skole. Forfatteren legger spesielt vekt på den diskursetiske tilnærmingen som samsvarer med yrkesgruppas tradisjon for å utvikle fagets verdigrunnlag og for å møte yrkesetiske utfordringer gjennom refleksjon. Forfatteren tar også opp forholdet mellom livssyn og etikk, og forholdet mellom menneskesyn, barnesyn og etikk. Verdigrunnlaget i pedagogikken vies stor plass med mange eksempler på etiske utfordringer og dilemmaer i pedagogers arbeid, og med en refleksjonsmodell som kan styrke pedagogenes evne til å utøve sitt yrke på en etisk forsvarlig måte.
Les mer
Boka gir en innføring i grunnleggende moralfilosofiske emner som pedagoger trenger for å handle etisk i barnehage og skole. Boka henvender seg til studenter i alle lærerutdanningene, men kan også brukes som fagbok for yrkesutøvere som vil forbedre og fornye sitt daglige virke. Har register og litteraturliste.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2011

Produktdetaljer

Publisert
2013-05-07
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok