Evidensbasert praksis handler om forskningsbaserte tiltak rettet mot et bredt spekter av barne- og ungdomsproblemer. Evidensbasert praksis er et aktuelt begrep for skole og undervisning, og har fått gjennomslag og innpass på fagområder som psykologi, pedagogikk og sosialt arbeid. Samtidig knytter det seg usikkerhet til hva evidensbasert praksis står for, og tilnærmingen har vært omdiskutert i Norge så vel som internasjonalt. Terje Ogden gir her en bred innføring i temaet og drøfter hvilke muligheter og utfordringer slik praksis innebærer. Sentralt i evidensdebatten står spørsmålet om hva praksis skal inneholde, og hvor tett forholdet mellom forskning og praksis bør være. Et annet viktig tema, som har fått bred omtale i boka er implementering, hvordan forskningskunnskap skal anvendes slik at tiltak lykkes i praksis.
Les mer
Boken gir en innføring i evidensbasert praksis. Den tar for seg hvilke muligheter en slik praksis innebærer, hva praksis skal inneholde, hvor tett forholdet mellom forskning og praksis bør være, og hvordan forskningskunnskap kan implementeres. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205422797
Publisert
2012-04-24
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
276 gr
Høyde
219 mm
Bredde
144 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
174

Forfatter