Barn har en åpen og spørrende holdning til tilværelsen. Denne boken viser hvordan man, ved hjelp av sokratisk samtalekunst, kan bidra til at barn og unge videreutvikler sin etiske bevissthet og sin evne til å reflektere og resonnere filosofisk sammen med andre. Boken er delt i en teoretisk og en praktisk rettet del. Den første delen begrunner filosofi og gir kunnskap om hvordan pedagoger kan bruke filosofiske tekster som grunnlag for elevenes læring i flere fag. Den andre delen gir praktiske eksempler på didaktikken knyttet til filosofi i skolen. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Barn har en åpen og spørrende holdning til tilværelsen. Denne boken viser hvordan man, ved hjelp av sokratisk samtalekunst, kan bidra til at barn og unge videreutvikler sin etiske bevissthet og sin evne til å reflektere og resonnere filosofisk sammen med andre. Boken er delt i en teoretisk og en praktisk rettet del. Den første delen begrunner filosofi og gir kunnskap om hvordan pedagoger kan bruke filosofiske tekster som grunnlag for elevenes læring i flere fag. Den andre delen gir praktiske eksempler på didaktikken knyttet til filosofi i skolen. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251838597
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tano Aschehoug
Vekt
550 gr
Høyde
155 mm
Bredde
215 mm
Dybde
23 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
321