De fleste bedrifter og organisasjoner har som formål å utføre tjenester eller selge produkter som noen vil ha. For å kunne klare dette, må man ha kunnskaper om forbrukernes kjøpsatferd - hva som ligger bak et kjøp - hvorfor noen produkter åpenbart har appell i markedet og andre ikke. Boken tar for seg viktige teorier omkring forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester - herunder motiver, informasjonsbehandling, holdningsspørsmål, persepsjon etc. Disse teoriene har også betydelig relevans for flere former for offentlig virksomhet. Sentralt står kjøp og bruk avforbruksvarer. Det er imidlertid også tatt med et kapittel om kjøpsatferd i bedriftsmarkedet . Boken er beregnet på videregående studier i markedsføring, men bør også være av verdi for personer som til daglig arbeider med markedsføring. 7. utgave er oppdatert med nye forskningsresultater fra de seneste årene og eksempler fra dagens virkelighet.
Les mer
Boken tar for seg viktige teorier omkring forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester, herunder motiver, informasjonsbehandling, holdningsspørsmål, persepsjon etc. Disse teoriene har også betydelig relevans for flere former for offentlig virksomhet. Sentralt står kjøp og bruk av forbruksvarer. Det er også tatt med et kapittel om kjøpsadferd i bedriftsmarkedet. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215000169
Publisert
2001
Utgave
7. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
1000 gr
Høyde
268 mm
Bredde
186 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
323