Å få til et godt foreldresamarbeid er en av de store utfordringene et barnehagepersonale til stadighet stilles overfor. Det er da også først i samarbeid med foreldrene at barnehagen kan virkeliggjøre de oppgaver den er satt til å løse. Forfatterne har som utgangspunkt at det i den enkelte barnehage, med sitt ståsted, sitt personale og sine foreldre, er mulig å finne lokale løsninger på hva et godt foreldresamarbeid er. Men selv om foreldresamarbeidet dermed blir forskjellig fra barnehage til barnehage, må alle forholde seg til de samme rammer og retningslinjer. I boka presenteres en helhetlig modell som vil være til hjelp for barnehagepersonale og foreldre i dette krevende arbeidet, og boka viser hvordan modellen kan anvendes i barnehagen. Margit, Kalpana, Petter og Hanne i «Byggeklossen» barnehage arbeider her sammen med foreldrene for å få til et godt samarbeid ut fra lokale forhold og i tråd med lov og rammeplan for barnehagen. Boka gir faglig kunnskap, grunnlag for å anvende kunnskapene i egen barnehage, og rikelig mulighet til å reflektere over både teori og praksis. Foreldresamarbeid i barnehagen kan leses av så vel barnehageansatte som foreldre, men er først og fremst tenkt som en grunnbok for førskolelærerstudenter i emnet «foreldresamarbeid i barnehagen».
Les mer
Boka presenterer en helhetlig modell som kan være til hjelp når barnehagepersonale og foreldre skal finne ei løsning for godt foreldresamarbeid som er tilpassa lokale forhold. Boka gir faglig kunnskap og grunnlag for å anvende kunnskapene i egen barnehage. Boka passer for førskolelærerstudenter, barnehageansatte og foreldre. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276344110
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Vekt
406 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
205