Denne boka tar for seg den faglige kunnskapen innen IKT, slik at bruk av digitale medier gir økt læring og motivasjon både for lærere og elever. De siste årene har det vært et skifte fra teknisk fokus til kunnskap og læring når det gjelder bruk av digitale medier i skolen. Forfatterne argumenterer for at lærere og elever må lære og utvikle sin digitale kompetanse i fellesskap, slik at de kan ta del i hverandres ressurser. Med utgangspunkt i eksisterende god undervisningspraksis viser forfatterne hvordan digitale medier kan være med på å gjøre arbeidet enda bedre. Teknologien skal ikke styre arbeidsmåter og metoder i klasserommet. De digitale mediene må integreres der pedagogikk og undervisning kan dra nytte av et slikt verktøy. Det er utarbeidet en nettressurs til boken. Nettstedet tilbyr en utdyping av bokens innhold og viser gjennom praktiske eksempler med veiledende tekster hvordan gjennomføring i undervisningen kan foregå. Oppdaterte linker til ressurser omtalt i boken finnes også på nettstedet.Målgruppe for boken er studenter ved lærerutdanningen og lærere i praksis.
Les mer
Boka tar for seg den faglige kunnskapen innen IKT og gir lærere og elever glimt av hvordan en digital hverdag kan arte seg i skolen. Forfatterne argumenterer for at elever og lærere må samarbeide om å utvikle digital kompetanse og kommer med praktiske eksempler for økt læring. Boka er beregnet på lærerstudenter og lærere i praksis.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205376564
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
320 gr
Høyde
220 mm
Bredde
151 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
206