Denne boken har først og fremst frivillege organisasjoner som adressat. Forfatterenes målsetting er å være til hjelp i organisasjonsarbeidet ved å gi foreninger og lag, styrende organer og ansatte ideer og verktøy som kan brukes til å finne og styrke og styrke egen identitet. Frivillige organisasjoner, enten de arbeider i motvind eller motvind, må utvikle strategier som er fremtidsrettet og har sjansen til å lykkes. Forfatterene har laget en bruksbok - en bok med konkret veiledning for de strategiske prosesser og aktiviteter organisasjonene må ha for å lykkes i en konkurransepreget og turbulent virkelighet. Det er ikke en bok som gir bastante svar, men snarere som gjennom et vell av konkrete organisajonseksempler viser hvordan det kan gå galt og hvordan det kan gå godt for frivillige organisasjoner. Boken har målgrupper utover de som er ansatt i eller har tillitsverv i organisajoner, først og fremst myndigheter på statlig, fylkeskommunalt og kommunalt nivå som samarbeider med organisasjoner, foreninger og lag.
Les mer
Boka vil gi foreninger og lag ideer og verktøy som kan brukes til å finne og styrke egen identitet. Den gir ei veiledning i de strategiske prosesser og aktiviteter organisasjoner må ha for å lykkes i en konkurransepreget virkelighet. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276342451
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Vekt
480 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
218