Feelgood-fortellinger om hvordan alt fra elleville ideer til knallhardt arbeid har ført til million- og milliardbutikk Dette er ingen ABC om hvordan man kan lykkes som gründer, men den gir svar på hva investorer i tidligfasen leter etter, og hva Innovasjon Norge tenner på. De fleste sidene er små feelgood-fortellinger om gründere som har lykkes og fått fart på markedet de siste årene, og om hvilke praktiske utfordringer de møter i hverdagen, enten det er snakk om å frakte fire pingviner levende fra Norge til Asia, utfordre Gravferdsetaten med syrefast stål, forvandle pepperkakehus og containere til boliger, få flere til å leie mobile suppekjøkken og metalldetektorer, gjøre gode penger på å unngå synlige svetteflekker på skjorten eller levere matkasser utelukkende med hunde- og kattemat på døren. For gründere er boken en venn i nøden, en påminnelse om at de ikke er alene om å ha lyst til å gi opp. Mange ganger. Og at gründertil.værelsen oftere er en dans på torner enn på roser. For oss andre er det bare å ta av seg hatten, lene oss tilbake og bli imponert over hvor mye kreativitet, standhaftighet, galskap og hardt arbeid som ligger bak produkter og tjenester vi kan benytte oss av i dagliglivet. Hilde Oreld (f. 1971) er siviløkonom, og har jobbet med salg, markedsføring og produktutvikling før hun i 1999 begynte som journalist i Kapitals Din Økonomi etterfulgt av Hegnar.no. Siden 2001 har hun jobbet som journalist i Finansavisen. Hovedfokus har vært på gründere, livsstil, reportasjer og profilintervjuer.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271463489
Publisert
2018-01-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Hegnar media
Vekt
505 gr
Høyde
218 mm
Bredde
156 mm
Dybde
25 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
293

Forfatter