Kommunikasjon og samhandling inngår i serien "Helsefagarbeideren". I denne boka finner du en stor del av stoffet til programfaget kommunikasjon og samhandling og noen kompetansemål fra yrkesutøvelse. Forfatterne ønsker å gi elevene gode verktøy å ta med seg ut i yrkeshverdagen. Framstillingen sikter mot å øke deres bevissthet om hvor viktig det er at hver enkelt bruker opplever å bli sett og respektert. Her er det de mellommenneskelige forholdene som står i sentrum: det å forholde seg til og kommunisere med ulike brukere på en profesjonell, respektfull og medfølende måte. Gode ferdigheter i kommunikasjon og samhandling må oppøves og utvikles over lang tid i møte med kolleger og klienter. Slike møter gir vekstmuligheter gjennom utfordringer og konflikter. Kunnskap om konflikter og metoder og veiledning for konfliktløsning inngår også som egne temaer i boken. De andre bøkene i serien heter "Helsefremmende arbeid i hverdagen", "Lovgivning og faglig forsvarlighet" og "Sykdommer, pleie og behandling", bind 1 og 2.
Les mer
Boka inneholder kapitler om hva som kreves av en helsefagarbeider, om hvordan en møter andre, kommunikasjon, tverrfaglig samarbeid, konflikthåndtering og veiledning. Boka dekker en stor del av stoffet til programfaget Kommunikasjon og samhandling og inneholder i tillegg noen emneområder fra programfaget Yrkesutøvelse. Kapitlene starter med det teoretiske stoffet for Vg2. Deretter kommer Vg3-stoffet som er en videreføring i praksis av Vg2-stoffet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788204115959
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Damm
Vekt
568 gr
Høyde
272 mm
Bredde
198 mm
Dybde
12 mm
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
161