Denne boka gir et innblikk i hvordan innagerende elever og deres lærere opplever skolehverdagen. Den bygger på erfaringer, samtaler og refleksjoner med elever og lærere og har som mål å øke forståelsen for denne gruppen elever, som ofte blir borte i alt og alle som krever plass med en høyere stemme og spissere albuer. Forfatteren drøfter erfaringene sine i forhold til tilknytnings- og relasjonsteori, og på bakgrunn av dette gir hun metodeforslag både på individ- og systemnivå. Selv om mange av problemstillingene er rettet inn mot skolen, har boka relevans for alle som på en eller annen måte har kontakt med innagerende barn og unge. Den er også rettet mot studenter ved høyskoler og universiteter som utdanner seg til arbeid med mennesker, enten det er grunnutdanninger innenfor helse- og sosialfag og pedagogikk eller videre- og etterutdanninger på disse fagområdene. Ingrid Lund er høyskolelektor, spesialpedagog og familieterapeut og arbeider ved Fakultet for pedagogikk på Høgskolen i Agder. Hun har bred erfaring fra grunnskolen og barne- og ungdomspsykiatrien og driver også kurs- og veiledningsvirksomhet.
Les mer
Forfatteren fokuserer på barn med innagerende atferd, og boka gir et innblikk i deres skolehverdag. Hun viser til egne erfaringer, teorier og refleksjoner med elever og lærere og gi forslag til ulike metoder for hvordan man kan bedre forståelsen for denne gruppen. Boken er rettet mot de som arbeider i skolen, men er også relevant for alle som arbeider med barn med denne type atferd. Den er også rette mot studenter ved høgskoler og universiteter som utdanner seg til arbeid med mennesker. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245001341
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
193 gr
Høyde
208 mm
Bredde
137 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
139

Forfatter