Boka setter inkluderingsbegrepet fra L97 i sammenheng med både internasjonal og nasjonal utvikling mot en skole som kan gi tilpasset opplæring innenfor et sosialt, kulturelt og faglig fellesskap der alle elever kan finne sin plass. Boka analyserer forståelsen av inkludering i forhold til 1980-årenes radikale inkluderingsbegrep i USA og UNESCOs mer moderate Salamancaerklæring. Videre sees inkludering i forhold til innarbeidede norske begreper som enhetsskole, spesialundervisning, integrering, normalisering, en skole for alle og tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Les mer
Boka setter inkluderingsbegrepet fra L97 i sammenheng med både internasjonal og nasjonal utvikling mot en skole som kan gi tilpasset opplæring innenfor et sosialt, kulturelt og faglig fellesskap der alle elever kan finne sin plass. Boka analyserer forståelsen av inkludering i forhold til 1980-årenes radikale inkluderingsbegrep i USA og UNESCOs mer moderate Salamancaerklæring. Videre sees inkludering i forhold til innarbeidede norske begreper som enhetsskole, spesialundervisning, integrering, normalisering, en skole for alle og tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788275181112
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Oplandske Bokforlag AS
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
107