Boken gir en presis og konsis oversikt over strategifaget. Gjennom å presentere flere perspektiver gir Pettersen en bred forståelse for hva strategi er, og hvorfor noen virksomheter har et konkurransefortrinn. Boken peker både fremover og bakover. Den inneholder en historisk fremstilling som viser hvor strategifaget kommer fra, og hvordan det har utviklet seg. Men forfatteren vier også mye plass til nyere perspektiver i strategifaget. Dette er perspektiver som i tillegg til å forklare hvorfor og hvordan resultater oppnås, legger spesielt vekt på endring, innovasjon og hvordan menneskelig interaksjon påvirker strategiske beslutninger, prosesser og utfall. Hva er strategi? forklarer abstrakte teorier på en lett begripelig og anvendelig måte. Alle viktige poenger er illustrert ved hjelp av relevante og oppdaterte eksempler. En klar styrke ved boken er hvordan forfatteren kobler strategifaget til teknologisk utvikling, digitalisering og kunstig intelligens. I en tid hvor strategifaget brukes i mange ulike fagfelt, henvender denne boken seg til både studenter og praktikere. Forord av professor Inger Stensaker ved Norges handelshøyskole.
Les mer
Forord av professor Inger Stensaker

Produktdetaljer

ISBN
9788215026992
Publisert
2020-03-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
347 gr
Høyde
226 mm
Bredde
151 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
187

Forfatter