Boken analyserer hvordan medienes målsettinger kommer til uttrykk i materiale fra 15 norske medieinstitusjoner og i offentlige dokumenter fra årene 1982-96. I tillegg drøfter forfatterne etiske kriterier for hvordan mediene kan oppfylle Redaktør-plakatens ord om å "tjene samfunnet". Framstillingen avsluttes med et utkast til en sosialetisk "plakat" for norske nyhetsmedier. Beregnet på studenter og lærere i journalist- og medieutdanning, eiere av medieinstitusjoner, ansatte i aviser, radio og fjernsyn. Med litteraturliste.
Les mer
Boken analyserer hvordan medienes målsettinger kommer til uttrykk i materiale fra 15 norske medieinstitusjoner og i offentlige dokumenter fra årene 1982-96. I tillegg drøfter forfatterne etiske kriterier for hvordan mediene kan oppfylle Redaktør-plakatens ord om å "tjene samfunnet". Framstillingen avsluttes med et utkast til en sosialetisk "plakat" for norske nyhetsmedier. Beregnet på studenter og lærere i journalist- og medieutdanning, eiere av medieinstitusjoner, ansatte i aviser, radio og fjernsyn. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200128939
Publisert
1998
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
220 gr
Høyde
145 mm
Bredde
218 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
142

Forfatter