Med kunnskapsløftet LK06 har det kommet et krav om at alle elever skal kunne uttrykke seg muntlig i matematikkfaget. Språklig samhandling står derfor sentralt når elever og lærer sammen skal skape mening i faget. Denne boken viser hvordan denne samhandlingen kan foregå for at elevene skal kunne oppleve mestring i matematikk, og den tar utgangspunkt i elevenes eget matematikkspråk. Bokens målgruppe er lærerstudenter og lærere som underviser i grunnskolen. Har litteraturliste og register.
Les mer
Med kunnskapsløftet LK06 har det kommet et krav om at alle elever skal kunne uttrykke seg muntlig i matematikkfaget. Språklig samhandling står derfor sentralt når elever og lærer sammen skal skape mening i faget. Denne boken viser hvordan denne samhandlingen kan foregå for at elevene skal kunne oppleve mestring i matematikk, og den tar utgangspunkt i elevenes eget matematikkspråk. Bokens målgruppe er lærerstudenter og lærere som underviser i grunnskolen. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215011950
Publisert
2009-08-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
261 gr
Høyde
225 mm
Bredde
158 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
162

Forfatter