I skolen skal elevene ikke bare lære fag, men også lære hvordan de lærer. I Denne boka presenteres teori og forskning om det å lære å lære. Forfatteren viser at det ikke hjelper elevene bare å få en generell innføring i ulike læringsstrategier. De må også få hjelp til å forstå når de bør bruke de enkelte strategiene, og at det å lære å tenke over hvordan de faktisk lærer er den aller viktigste læringsstrategien. Boka består også av et repertoar av ulike læringsstrategier tilpasset ulike fag og trinn i skolen. Her er det strategier som vil hjelpe eleven til å huske bedre, organisere kunnskap bedre, utdype og utvide det de allerede har lært, og altså strategier hvor elevene kan overvåke egen læring, det vil si de metakognitive strategiene. Boka er ment som en inspirasjon til lærere og lærerstudenter slik at de får gode ideer og motivasjon til å skape interessant undervisning som styrker elevenes læringsresultater.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
Dette er en grunnleggende innføring i læringsstrategier, men også en bok man kan vende tilbake til og bruke i egen undervisningsplanlegging. Her er det drøssevis med konkrete strategier å velge mellom; noen er velkjente, mens andre gir inspirasjon til å prøve ut nye strategier. Dette gjør boka «brukandes» for veldig mange.
Les mer

Produktdetaljer

Publisert
2020-04-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Forfatter