Boka er primært skrevet for studenter i lærerutdanning, men også for lærere som ønsker å oppdatere seg på dette området. Boka går systematisk gjennom de mest sentrale observasjonsmetodene. Den viser med mange konkrete eksempler hvordan vi kan gå fram når vi skal observere hvert enkelt barn på ulike utviklingsområder og sosialt samspill i grupper. I tillegg tar den for seg observasjonsarbeidet i forbindelse med utarbeiding av individuelle opplæringsplaner. I den reviderte utgaven (2005) har både det spesialpedagogiske arbeidet og elevvurdering fått en større plass.
Les mer
Boka går systematisk gjennom de mest sentrale observasjonsmetodene. Den tar også for seg grunnleggende sider ved å være observatør, hvilke muligheter og hvilke begrensninger observasjonene våre er underlagt. Hoveddelen av boka er praktisk innrettet og viser mange konkrete eksempler på hvordan vi kan gå frem når vi skal observere det enkelte barn på ulike utviklingsområder og sosialt samspill i grupper. Siste kapittel er viet observasjon som grunnlag for vurdering. Har oppgaver, kopieringsorginaler for observasjonsskjemaer og litteraturliste.
Les mer
Tidligere utgitt av NKS-forl., 1999

Produktdetaljer

ISBN
9788204112118
Publisert
2007-11-14
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Damm
Vekt
292 gr
Høyde
294 mm
Bredde
170 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
136