Mye av faglitteraturen i dagens lærerutdanninger handler om hvordan lærere bør planlegge, gjennomføre og vurdere sin egen undervisning. Denne litteraturen er imidlertid ofte ideell og harmoniserende, og med høye og nokså vanskelig oppnåelige målsetninger. Paradoksalt nok når det er godt forskningsmessig belegg for at det er krevende og vanskelig å omsette pedagogiske idealer til god praksis. Denne boka presenterer noen faglige bidrag som viser en annen vei til kunnskap om undervisning, ved å vise hvordan elever, foreldre og lærere, sammen fungerer i klasserommet. Boken har derfor klasserommet som utgangspunkt for sine analyser av undervisning og læring. Boken har sin opprinnelse i konferansen "Undervisning og læring i et mangfoldig fellesskap" som ble arrangert på Hamar av Nettverk for tilpasset opplæring (NETTOPP) i samarbeid med Høgskulen i Volda, Høgskolen i Hedmark og Norges Forskningsråd. Thor Ola Engen er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Hedmark. Peder Haug er professor ved Høgskulen i Volda.
Les mer
Feil ISBN i kolofonen: 978-82-7935-336-2

Produktdetaljer

ISBN
9788279353379
Publisert
2012-11-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Abstrakt
Vekt
260 gr
Høyde
228 mm
Bredde
165 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
144