Forfatterne tar utgangspunkt i en av de største utfordringene som dagens skole står overfor; å skape en skole for alle, både organisatorisk og innholdsmessig. Utviklingen av individuelle opplæringsplaner kan være med på å sikre at også elever med særlige behov får en opplæring som er i samsvar med deres evner og forutsetninger. Boken er en revisjon av Individuelt læreplanarbeid fra 1992, og er revidert i tråd med ny opplæringslov, læreplanverket for den 10-årige grunnskolen og L97. Den er utformet som et konkret hjelpemiddel for lærere og spesialpedagoger.
Les mer
I bokens første del blir det teoretiske grunnlaget for tilpasset opplæring drøftet og beskrevet i forhold til ny opplæringslov og læreplanverket for den 10-årige grunnskolen. Del to er en gjennomgang av prinsipper for arbeid med individuelle opplæringsplaner med eksempler, mens tredje del omhandler forutsetninger for gjennomføringen av arbeidet. For lærere og spesialpedagoger. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788241708022
Publisert
1997
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Vekt
460 gr
Høyde
240 mm
Bredde
167 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
249