Den første bredt anlagte læreboken i industridesing i Norge, finnes nå i andre utgave. Boken omfatter alle hovedaspekter ved industridesign som fag, fra den overordnede fagtradisjonen til kunnskap knyttet til selve designprosessen. Boken er lagt opp slik at hvert kapittel beskriver ett hovedtema innen design. Kapitlene kan derfor leses hver for seg. Hvert tema presenterer en form for kunnskap eller et verktøy som brukes i designprosessen og beskrivelse av metoder står sentralt i hvert kapittel. Boken tar blant annet for seg faghistorie, produktestetikk, innovasjon, formgiving og designkrav. Forfatteren legger vekt på bruksaspektet ved formgiving, på markeds- og kulturforståelse, prosjektmetodikk og gjennomføring, samt ressurseffektivitet og økologi. Et helt kapittel er viet norsk design. I denne andre utgaven er noen begreper endret, et par oversikter gjort mer konsekvente, og feil rettet opp. Dette er en grunnleggende lærebok for studenter innenfor industriell design. Den vil også være av interesse for alle som er interessert i design av industri- og hverdagsprodukter.
Les mer
Boken omfatter alle hovedaspekter ved industridesign som fag, fra den overordnede fagtradisjonen til kunnskap knyttet til selve designprosessen. Hvert kapittel beskriver et hovedtema innen design. Boken legger vekt på bruksaspektet ved formgiving, på marked- og kulturforståelse, prosjektmetodikk og gjennomføring, ressurseffektivitet og økologi. Et kapittel er viet norsk design. Dette er en grunnleggende lærebok for studenter innen industriell design. Har ordliste, litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Forord ved Peter Butenschøn

Produktdetaljer

ISBN
9788215013107
Publisert
2008-01-23
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
660 gr
Høyde
241 mm
Bredde
174 mm
Dybde
23 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
297

Forfatter