Industriell markedsføring består tradisjonelt i å bringe kapitalvarer, teknologi og tjenester frem til institusjonelle kjøpere. Dette krever arbeidsmåter, metoder og kompetanse som er annerledes enn i konsumvaremarkedsføring. Kjennskap til kjøpsatferd, salgsplanlegging og selgerstyring er nøkkelord til suksess. Nyere perspektiver i markedsføring av industrielle varer og tjenester fokuserer på planlegging ved bruk av strukturerte metoder basert på et solid teoretisk fundament. I Industriell markedsføring viser forfatteren at produktutvikling og markedsutvikling er avhengig av hverandre, og han beskriver prosessen fra den gode idé til kommersialisert produkt. I tillegg blir nyere forskningsresultater satt inn i et anvendbart markedsføringsperspektiv. I tillegg til å være en lærebok innen fagområdet industriell markedsføring er boken en praktisk håndbok som gir en innføring i markedsføring generelt. Boken egner seg for bedriftsintern bruk, som individuell lesning og som lærebok ved tekniske og økonomiske høyskoler. Gunnar E. Wille driver sitt eget konsulentselskap Wille Consulting AS. Han er professor II i industriell markedsføring ved Norges teknisk- naturvitenskaplige universitet (NTNU) og har tidligere blant annet vært administrerende direktør i IBM Norge og i Aftenposten.
Les mer
Willes bok tar utgangspunkt i generell markedsføringsteori og viser hvordan hans konsepter kan benyttes ved markedsføring mot bedriftsvaremarkedet. Boka har også kapitler om markedsplanlegging, salgsledelse og selgerstyring, innkjøpsatferd og internasjonal markedsføring. Med litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200224372
Publisert
1996
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
620 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
325

Forfatter