Inkludering av minoritetsspråklige elever i skolen

Heftet / 2017 / Bokmål

Produktdetaljer

ISBN13
9788283141184
Publisert
2017
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
PORTAL
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
273
Vekt
506 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
15 mm
Se alle
Forfatter

Inkludering av minoritetsspråklige elever i skolen

Heftet / 2017 / Bokmål
Hvordan er det å være lærer i en mangfoldig skole? Samtaler med lærere og vurdering av offentlige dokumenter viser at det er behov for mer kunnskap omkring opplæring av minoritetselever. Mange lærere arbeider for å få et godt sosialt klima, og de legger vekt på at elevene skal trives, men strever med å legge til rette for et godt faglig utbytte for minoritetselevene. De etterlyser refleksjoner over verdier, bedre samarbeid og kompetanseheving. Det er nødvendig å drøfte hva inkludering er og hvilke konsekvenser det skal få i opplæringen av språklige minoriteter. I boka pekes det på at både språklige minoritets- og majoritetselever skal kvalifiseres til å være aktive deltakere i et samfunn preget av mangfold. Det betyr at hele skolen må gjenspeile de verdiene som ligger til grunn for et inkluderende samfunn.
Les mer
Bearbeidet utgave av forfatterens avhandling (ph.d.) - Universitetet i Agder, Kristiansand. 2014
Nettpris:
369,-
306,-
Levering 3-20 dager

Produktdetaljer

ISBN13
9788283141184
Publisert
2017
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
PORTAL
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
273
Vekt
506 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
15 mm
Se alle
Forfatter